Ferrero keksz

A Nutella önmagában is egy veszélyes dolog szerintem, nem hogy még kekszeben!!!!!
Abszolút függőséget okozó recept következik, és már most biztos vagyok benne hogy rajta lesznek a karácsonyi sütis táljaimon :)
Az eredeti receptet itt találtam.



Hozzávalók:

140 g liszt
30 g kakaópor
100 g cukor
1 zacskó vaníliás cukor
120 g vaj
1 tojássárgája
1 ek tej

Kenéshez:

1 tojásfehérje

150 g finomra vágott mogyoró
Nutella

A hozzávalókat összegyúrjuk és 1 órára hűtőbe tesszük pihenni.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Diónyi gombócokat formázunk a tésztából, megforgatjuk őket a tojásfehérjében, majd a mogyoróban.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket és mindegyik golyó közepébe kis lyukat nyomunk.
Erre én a fakanál végét találtam a legalkalmasabbnak.
180 fokon 10-12 perc alatt megsütjük őket.
Előfordulhat hogy 1-1 keksz eldeformálódik, de még melegen könnyen lehet igazítani őket.
Ha kihűltek Nutellával megtöltjük őket.

Megjegyzések