Cream tart

Vagy keksztorta... de ez a cream tart elnevezés nekem sokkal jobban tetszik :)
Legjobb barátnőm szülinapjára készült, igazi családi összefogásban... Apu csinálta nekem a sablont, mert egy építőmérnök mindig jó ha van a családban, Anyu vágta ki, ismerve a kézügyességemet... szóval nekem már csak sütnöm és díszítenem kellett :)))
A szív 23 centiméteres a pereme, 5,5 cm.
Biztonsági játékos vagyok ezért annyi tésztát csináltam hogy még bőven maradt.


Hozzávalók:
Tészta:
300 g liszt
200 g vaj
100 g porcukor
1 db tojassargaja
Csipet so

Krém:
250 g mascarpone
200 ml habtejszín
1-2 ek porcukor
Citromlé

Díszítéshez:
virág
habcsókok
mini pillecukrok
eper



A tészta hozzávalóiból linzer tésztát gyúrunk és hűtőbe tesszük 1 órára.
A sütőt előmelegítjük 170 fokra.
A tésztát sütőpapíron kinyútjuk, a sablon segítségével kivágjuk és sütőpapírral együtt áthelyezzük a tepsire.
170 fokon 8-10 percig sütjük.
Ugyanígy készítünk még egy szívet.
Hagyjuk teljesen kihűlni őket, akkor szilárdulnak meg teljesen.
A krémhez felverjük a habtejszínt, összekeverjük a mascarponéval, ízesítjük porcukorral és citromlével.
Az egyik szívet rátesszük arra a tálra amin tálalni szeretnénk, a krém felét habzsákba töltjük és kis halmokat nyomunk a szívre.
Ráhelyezzük a másik szívet és a krém másik felét rányomjuk.
Hűtőbe tesszük 15-20 percre.
Tálalás előtt kedvünk szerint feldíszítjük a tortát. 



Megjegyzések

  1. Orsikam, ez egy alom! En is keszulok kiprobalni, de sablonugyben itt is elkel a segitseg :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szofikám! Nagyon örülök hogy tetszik <3 őőőő hát igen.... igazából a legnehezebb ebben a tortában a sablon... nem is próbálkoztam vele, egyből lepasszoltam a melót :D :D

      Törlés
  2. Szia!
    Gyakorlatias kérdésem lenne. Mennyire tartós ez a krém? Másnapra is megtartja a formáját? A linzer tészta megpuhul a krémtől egy idő után?
    Szeretnék ilyet sütni, de előre el kellene készítenem egy nappal. Kicsit aggódom, hogy a krém "megroggyan" a hűtőben másnapra.
    Köszi előre is a választ!
    Hédi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hédi!
      Megmondom őszintén még nem éjszakáztattam a hűtőben, megcsináltam és kb 4 óra múlva már teljesen puha volt, úgyhogy nem biztos hogy be merném tenni egy egész éjszakára :(

      Törlés
    2. Rendben! Köszi a segítséget! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése